środa, 12 lipca 2023

Konfitura z wiśni i czarnej porzeczki

Owoce czarnej porzeczki zawierają dużo pektyn więc można się pokusić na zrobienie z nich dżemu bądź konfitury bez dodatku substancji żelującej.  Zrobiłam to troszkę eksperymentalnie i wyszedł całkiem fajny naturalny mus owocowy słodzony miodem, który zamknęłam do słoiczków. 

Składniki:

  • 2,5 kg wiśni
  • 1,5 kg czarnej porzeczki
  • 1 l miodu
Wiśnie opłukać, wydrylować. Porzeczkę opłukać, oberwać z szypułek. Do garnka z grubszym dnem włożyć wiśnie i ogrzewać na średnim ogniu do zagotowania. Często mieszać by nie przypalić garnka. Po zagotowaniu zmniejszyć ogień na minimalny, gotować jeszcze pół godziny często mieszając. Po tym czasie dodać porzeczki, gotować całość kolejne pół godziny. Zmiksować blenderem. Zostawić do wystudzenia. Do zimnego musu dodać miód, rozmieszać i nakładać do czystych wyparzonych słoiczków. Zakręcić i pasteryzować 10 minut od zagotowania. 


Pyszny ☺


Smacznego :) 

Ps. Zaczęłam robić konfiturę wieczorem, dlatego już zmiksowaną zostawiłam do wystudzenia na noc. Następnego dnia dodałam miód, i pasterysowałam.  Jeżeli robię dżemy bez substancji zagęszczającej to zawsze pasteryzuję.

Dobrego dnia  :* 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podziel się swoją opinią, chętnie ją poznam. Dziękuję za wszystkie komentarze.

Print Friendly and PDFPrint Friendly
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życiowe pasje , Blogger