środa, 6 sierpnia 2014

Ogórki kiszone - pasteryzowane

Naturalne kiszonki są bardzo zdrowe i do tego smaczne, dlatego też robię większy zapas na zimę. Podam Wam przepis mojej mamy, ja wykorzystuję go z powodzeniem od wielu lat i jestem z niego bardzo zadowolona :)



Składniki na 1 słoik litrowy:
  • 1/2 kg ogórków
  • 1 - 2 baldachy kopru
  • 1 - 2 ząbki czosnku
  • 1 liść dębu
  • 1/2 łyżeczki gorczycy białej (ziarna)
  • 2 cm kawałek chrzanu
  • papryczka chili (opcjonalnie - u mnie 2,5 cm)
  • na 1 l przegotowanej (ciepłej) wody 2 łyżki stołowe soli (najlepiej kamiennej).


1 litrem wody zalewam 3 litrowe słoiki. Czasami odrobinę mi braknie ale zazwyczaj gotuję więcej wody by móc dolać w razie konieczności. 



Ogórki dokładnie wypłukać, odsączyć. Na dno słoika włożyć wszystkie składniki, układać ogórki jeden obok drugiego, jasną częścią do góry. Zalać słoną wodą , zakręcić i odstawić na 4 - 6 dni do ukiszenia. Po tym czasie słoiki pasteryzować 5 minut od zagotowania. Wyciągnąć z wody, przestudzić i odłożyć na zimowe wieczory.

Papryczka chili jest tylko dodatkiem, który można pominąć. Robię zazwyczaj kilka słoików na "imprezki". Ogórki są wtedy ostre i kwaśne. Oczywiście ostrość ogórków zależy od ilości papryki. Zalecam umiar :)
Smacznego :)

Przetwory

1 komentarz:

Podziel się swoją opinią, chętnie ją poznam. Dziękuję za wszystkie komentarze.

Print Friendly and PDFPrint Friendly
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życiowe pasje , Blogger