Składniki:
- 6 skrzydełek z kurczaka
- 4 obrane ziemniaki
- mały pęczek ziół - rozmaryn, tymianek, mięta (możecie oczywiście zastąpić je suszonymi bądź gotowymi mieszankami ziół)
- przyprawy: papryka słodka, curry, sól (po pół łyżeczki)
- zmiażdżony ząbek czosnku
- 1 łyżka oleju
- 2 łyżki powideł
Zioła drobno kroję. Dodaję przyprawy, czosnek, olej mieszam to razem dodając na końcu powidła. Marynatę wylewam na opłukane i osączone skrzydełka. Marynuję minimum 1 godzinę w lodówce.
Nagrzewam piekarnik do 160st. Naczynie żaroodporne smaruję łyżką oleju układam skrzydełka oraz ziemniaki pokrojone w grubsze słupki (1,5cm szer.). Piekę w 180 - 200 st. 1 godzinę. Między czasie wyciągam z piekarnika i podlewam wytworzonym tłuszczem.
Ps. czas pieczenia może być oczywiście krótszy zależności od piekarnika. Ja mam bez termoobiegu. Musicie sami sprawdzić widelcem czy miękkie.
Podoba mi się takie połączenie.
OdpowiedzUsuńOj to coś dla mnie :) uwielbiam schab ze śliwką, skrzydełka będą mi smakowały na bank :)
OdpowiedzUsuńbardzo ciekawy przepis :)
OdpowiedzUsuńJuż je lubię:)
OdpowiedzUsuńDziękuję za komentarze, szczerze powiem, że sama nie spodziewałam się takiego dobrego smaku. Tak sobie właśnie myślę, że można by je wrzucić na ruszt :)
OdpowiedzUsuńTak,zdecydowanie,będą świetne:)
UsuńWyglądają tak pysznie, że aż ślinotoku dostaję. Uwielbiam takie smaki :) !
OdpowiedzUsuńtrzeba będzie zrobić bo to moje smaki
OdpowiedzUsuńMam na imię Michał i reprezentuję BLOGOWSKAZ, serwis promujący bloggerów w SocialMedia. Czarny Szczur polecił nam Twój blog, liczymy że skusisz się na błyskawiczna promocję.
OdpowiedzUsuń"Z doświadczenia wiemy, że próby promocji na facebook'u mogą być czasami bardzo trudne. Potrzebujemy ludzi którzy będą klikać "Lubię to", co nie zawsze przynosi oczekiwane rezultaty. Niejednokrotnie samodzielny proces promocji w internecie może okazać się kłopotliwy i czasochłonny. Kampanie marketingowe w internecie mogą okazać się bardzo drogie, często nie potrafimy panować nad procesem, za który płacimy. Skąd więc mamy mieć pewność, że to działa? Na szczęście jest proste i darmowe rozwiązanie. Działasz szybko, skutecznie i posiadasz pełną kontrolę nad swoją popularnością. Uwierz, to się opłaca. "
Michał Pudełko
specjalista ds. marketingu
Portal Blogowskaz
(http://blogowskaz.org)
OdpowiedzUsuńO Małgosiu, tyle się nawąchałaś, że i jedno wystarczy. :)) Sama robię mięsa z różnymi dodatkami ...powideł, dżemów....to się naprawdę sprawdza. :)
OdpowiedzUsuń