niedziela, 30 lipca 2023

Fasolka szparagowa kiszona

Kiszonki bardzo popularne ostatnio są przede wszystkim zdrowe. Dlatego zachęcam Was do robienia ich i próbowania nowych smaków.  

W tym roku bardzo ładnie obrodziła mi fasolka szparagowa więc zerwałam większą ilość żeby sarny lub zające nie zjadły mi całej. Lubię się dzielić ale bez przesady ;) 

Zrobiłam kilka słoiczków kiszonej. Nie próbowałam jeszcze... się kisi... a przepis podrzucam :) 


Składniki:

  • 650 g fasolki szparagowej
  • na 1 litr wody 1 łyżka soli kamiennej
Przyprawy do jednego słoiczka:
  • po 1 gałązce: kopru, mięty, natki pietruszki, listku czarnej porzeczki, 
  • 1cm kawałek korzenia chrzanu 
  • 1 ząbek czosnku, 
  • 2 ziela angielskie
  • 3 ziarna czarnego pieprzu
  • 1/2 łyżeczki ziaren gorczycy
Fasolkę opłukać odciąć końce. Do czystych słoików włożyć przyprawy. Następnie fasolkę. 


Można w całości albo pociąć na mniejsze kawałki. Tak by zmieściła się do słoiczków. U mnie 2 x 500 ml i 2 x 410 ml. 

Zagotować wodę z solą i gorącą zalać fasolkę. Następnie zakręcić, obrócić do góry dnem i przykryć ręcznikiem na około pół godziny. 
Osobiście kiszonki pasteryzuję po upływie 3, 4 tygodni. 

Cudownego dnia Wam życzę :) 

2 komentarze:

  1. To brzmi jak świetny sposób na wykorzystanie obfitego plonu fasolki szparagowej! Kiszone warzywa mają wyjątkowy smak, a w połączeniu z przyprawami brzmią jeszcze bardziej smakowicie. Dzięki za podzielenie się przepisem! 🥦

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to prawda, a potem ze słoika do zupki, sałatki lub dodatek do obiadu

      Usuń

Podziel się swoją opinią, chętnie ją poznam. Dziękuję za wszystkie komentarze.

Print Friendly and PDFPrint Friendly
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życiowe pasje , Blogger