czwartek, 17 lipca 2014

Orzechówka z anyżem...

...i cynamonem. W tym roku eksperymentuję z innymi przyprawami. Smakuje świetnie jak na orzechówkę. Niestety orzechy mam w tym roku nieciekawe, pogoda kapryśną jest... zebrałam je początkiem lipca by nie zdążyły stwardnieć w środku.





Składniki:
  • 15 zielonych orzechów
  • 250 ml spirytusu
  • 1 szklanka wody
  • 1 szklanka cukru
  • 1 gwiazdka anyżu
  • 1 laska cynamonu
Zielone orzechy przepłukać osuszyć na papierowym ręczniku, nakłuć wykałaczką (3 - 4 dziurki) i włożyć do wyparzonego słoika (1,5 - 2 l). Dodać anyż i cynamon, zalać je spirytusem i odstawić na 3 dni. Z wody i cukru zrobić syrop (zagotować wodę, wsypać cukier, rozmieszać i gotować minutkę). Ostudzony wlać do orzechówki, zakręcić i pozostawić na 1,5 miesiąca. Po tym czasie przefiltrować i zlać do butelki.

Wspaniale leczy niestrawności żołądkowe. Pamiętajcie tylko: po alkoholu nie wsiadamy za kierownicę!

Ps. polecam, jak na orzechówkę jest naprawdę smaczna :)

3 komentarze:

  1. Taka orzechówka leczy wszelkie żołądkowe dolegliwości. Z anyżem nie próbowałam,ale myślę,że działanie się nie zmienia:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gosiu zrobiłam i już wypróbowałam. Pyszna, aromatyczna i słodziutka. Dzięki za przepis. Pozdrawiam cieplutko. :)

    OdpowiedzUsuń

Podziel się swoją opinią, chętnie ją poznam. Dziękuję za wszystkie komentarze.

Print Friendly and PDFPrint Friendly
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życiowe pasje , Blogger