niedziela, 28 lutego 2016

Leczo warzywne - dietetycznie

Na moim skalniaku już znalazłam pierwsze oznaki zbliżającej się wiosny - przebiśniegi :) Szkoda, że nie możecie mnie teraz zobaczyć... buzia śmieje mi się od ucha do ucha, uwielbiam wiosnę, moje kwiatki i warzywka. OK zmiana tematu. To, że kocham jeść to chyba wiedzą wszyscy moi znajomi i rodzina. Niestety albo stety czasem trzeba dać, żołądkowi odpocząć. Mój odpoczywa już 3 tydzień i strawił 6 kg. Post Daniela działa :) Stąd przepis na całkiem smaczne leczo warzywne, pozbawione tłuszczu, na bulionie warzywnym (klik) z dodatkiem ziół.


Składniki:
  • 450 g bakłażana
  • 300 g cukinii 
  • 200 g pieczarek
  • 3 papryki (czerwona, żółta, zielona)
  • 2 cebule
  • przecier pomidorowy (u mnie własny 200 ml)
  • 200 ml bulionu warzywnego
  • sól himalajska do smaku
  • po 0,5 łyżeczki kurkumy, papryki słodkiej i curry
  • szczypta tymianku i bazylii



    Wszystkie warzywa opłukać pod bieżącą wodą. Bakłażana pokroić w grubsze słupki nasolić i odstawić na 0,5 godz. Po tym czasie osuszyć ręcznikiem papierowym, pokroić w mniejsze kawałki i skropić sokiem z połówki cytryny żeby nie ściemniał. Cukinię przekroić wzdłuż na połowę i w półksiężyce. Z papryki usunąć gniazda nasienne pokroić w piórka razem z cebulą. Pieczarki pokroić w plasterki.
    Zagotować bulion, wrzucić do niego najpierw pieczarki, paprykę i cebulę. Gotować 5 minut od zagotowania, dodać bakłażana i cukinię. Gotować kolejne 5 minut, wlać przecier pomidorowy przyprawić i gotować do miękkości warzyw.
    Nie przepadam za rozgotowanymi warzywami więc najczęściej po zagotowaniu przecieru, zestawiam z ognia i przykrywam pokrywką. Po 10 minutach przestygną i są dla mnie idealne.

    Miłego dnia :)


    Wegetariański obiad VI


    4 komentarze:

    1. O widzę zmiany :) Pięknie się blog prezentuje po "odnowie" :) Leczo super, bardzo lubię takie warzywne gulasze na obiad :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Dziękuję Paulinko, chciałam coś zmienić. Mam nadzieję, że lepiej teraz wygląda

        Usuń
    2. Leczo uwielbiam, nawet z większą ilością kalorii :)
      Pysznie wygląda :)

      OdpowiedzUsuń

    Podziel się swoją opinią, chętnie ją poznam. Dziękuję za wszystkie komentarze.

    Print Friendly and PDFPrint Friendly
    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
    Copyright © 2014 Życiowe pasje , Blogger