środa, 12 stycznia 2022

Eszeweria

Kiedy zobaczyłam tą roślinkę w sklepie ogrodniczym... zakochałam się ;) 


Nazywana jest "kamienną różą". To niewymagający sukulent,  który jednak jest wrażliwy i w naszym klimacie wymaga przezimowania w domu. Bardzo fajnie jest opisana Tutaj - polecam lekturę, tym czasem pokażę Wam jak łatwo można ją ukorzenić i mieć własne zasoby roślinne.


Roślina miała młode odrosty, które odcięłam i usunęłam kilka liści. Czytałam, że dobrze jest odstawić na kilka godzin by rany zaschły ale ja tego nie zrobiłam. 


Spód doniczek wyłożyłam keramzytem i kamieniami. Drenaż jest bardzo ważny, ponieważ sukulenty nie lubią przelania. Mogą zgnić gdy jest zbyt mokre podłoże.


Następna warstwa to ziemia uniwersalna - u mnie - ale można dać od razu do sukulentów.


Na sam wierzch piasek około 1, 2 cm. Szybko wysycha po podlaniu.


W tak przygotowane podłoże wsadziłam młode rozetki i odłożyłam na parapet. Podlewałam 1, 2 razy w tygodniu w zależności od pogody.


Jak widać poniżej udało się :) właściwie już po miesiącu powinny mieć korzenie.


Rozsadziłam je do osobnych doniczek. 


Ukorzeniałam je w okresie letnim, teraz siedzą i zimują na parapecie. Niestety słońca jest mało i wyciągają się do światła. Dlatego polecam przesadzać gdzieś marzec, kwiecień. 
Doniczki - najlepiej szersze i płytsze
Drenaż - keramzyt.
Ziemia do kaktusów i sukulentów.

Dużo fajnych informacji na jej temat podaje Poradnik Ogrodniczy zachęcam do poczytania.









4 komentarze:

  1. Również niejednokrotnie widziałam w sklepie ogrodniczym ekspozycje z tymi cudakami. Jednakże wydawało mi się, że w bloku to kiepskie warunki na ich pielęgnację. A tu widzę, że wyjątkowej urody sukulent może mieć u mnie całkiem wygodne warunki. Muszę podjąć wyzwanie następnym razem i kupić.

    OdpowiedzUsuń

Podziel się swoją opinią, chętnie ją poznam. Dziękuję za wszystkie komentarze.

Print Friendly and PDFPrint Friendly
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życiowe pasje , Blogger