sobota, 13 lipca 2013

Ogórki, cukinia w curry

Trzy lata temu natknęłam się w internecie na świetny przepis. Szukałam chwilę by móc odnieść się do autora przepisu ale niestety jest ich mnóstwo i każdy inny. Dlatego też przedstawiam Wam przepis na ogórki w curry. W ubiegłym roku miałam nadmiar cukinii więc również zrobiłam jak ogórki.



 Ogórki i cukinia w curry.


Składniki:
  • 4 kg ogórków lub cukinii
  • 6 cebul
  • 3 filiżanki cukru
  • 2 filiżanki octu
  • 2 łyżki soli
  • 1 torebka przyprawy curry


Ogórki umyć, pokroić w plasterki, cebulę obrać, pokroić w piórka. Warzywa wymieszać z octem, cukrem, solą i przyprawą curry. Odstawić na 3 godziny (Ważne!). Przemieszać między czasie. Po upływie 3 godzin wymieszać i wkładać do słoików. Na wierzch wlać powstałą zalewę tak by przykryły ogórki (po 2 łyżki stołowe wystarczy). Zakręcić i pasteryzować 15 minut.
Ogórki kroiłam ze skórką, natomiast cukinię obrałam, przekroiłam wzdłuż na 4 części, pozbyłam się gniazd nasiennych i wówczas kroiłam w plastry. Jeżeli są młode cukinie wystarczy przekroić na połowę. 



2 komentarze:

Podziel się swoją opinią, chętnie ją poznam. Dziękuję za wszystkie komentarze.

Print Friendly and PDFPrint Friendly
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życiowe pasje , Blogger