piątek, 5 lipca 2019

Storczyki w szkle

Od jakiegoś czasu zauważyłam pojawiające się rośliny w szkle tzw. "las w szkle". Zważywszy na to, że moje storczyki mają się bardzo różnie pomimo mojej specjalnej troski powróciłam do kwiatów, które zawsze czuły się u mnie dobrze. Są to paprocie, draceny, zielistki, zamie czy też skrzydłokwiaty. Te gatunki mają również bardzo dobry wpływ na jakość powietrza w mieszkaniu, dlatego przestałam się przejmować storczykami. Każdy był w osobnej doniczce, zajmowały mi 2 parapety. Dziś są w 2 szklankach i jednym dużym wazonie. Zrobiłam coś eksperymentalnego jeśli się nie uda i padną mi wszystkie to Wam napiszę albo usunę posta. 




Wazon zmieścił 4 storczyki, mam jeszcze 2 mini, które posadziłam do szklanek.


Użyłam:

  • keramzytu
  • podłoża do storczyków
  • węgla aktywnego
Keramzyt i podłoże do storczyków wymieszałam z węglem aktywnym.


Storczyki namoczyłam w roztworze wody z preparatem przeciwgrzybicznym. Ponieważ mam dosyć wysoki wazon na spód wsypałam około 10 cm warstwę keramzytu. Następnie 2 - 3 cm warstwę podłoża do storczyków. Ułożyłam storczyki tak by każdy miał miejsce. Przesypałam garścią keramzytu i podłożem tak by przykryć korzenie. Po tygodniu podlałam odrobiną wody. Można też spryskiwać. Obserwuję je i gdy widzę, że korzenie są białawe to podlewam. Na tą chwilę 1 raz w miesiącu.






Taki wazon zajmuje mniej miejsca niż każdy jeden osobny kwiat, do tego jest bardzo fajnym elementem dekoracji mieszkania. Natomiast jak będą się zachowywać w nim moje storczyki to już inna bajka zobaczymy... na razie mają ten klimat 1 miesiąc a to nie jest długo.

Może ktoś z Was już próbował takiego sposobu, chętnie poczytam co o tym myślicie. Pozdrawiam Was serdecznie :)

3 komentarze:

  1. Malgosiu mam kilka takicv poj.storczykow..mam ovhote zrobic tak jak ty.
    Jak sie czuja twoje storczyki? Pozdrawiam Beata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beatko, niestety nie powiodło mi się.1) szkło nie przepuszcza promieni UVB a przecież rośliny potrzebują światła do fotosyntezy, a 2) to kupiłam chorego kwiatka i połowę kwiatów musiałam wyrzucić. Nie wiem dokładnie ale chyba szkło do kwiatów powinno być kwarcowe. Poszperam i dopiszę

      Usuń
    2. Szkło nie musi być kwarcowe, do fotosyntezy roślin nie musi być światło słoneczne https://www.swiatnauki.pl/8,493.html

      Usuń

Podziel się swoją opinią, chętnie ją poznam. Dziękuję za wszystkie komentarze.

Print Friendly and PDFPrint Friendly
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życiowe pasje , Blogger