poniedziałek, 17 czerwca 2019

Syrop z orzechów włoskich

Robiłam kiedyś nalewkę z orzechów (przepis znajdziecie tutaj). Świetna na problemy żołądkowe ale za kierownicę już się po niej nie wsiądzie. Stąd pomysł by zrobić sam syrop. Zastanawiałam się czy wytrzyma rok w lodówce. Otóż wytrzyma, popijałam tyko w skrajnych przypadkach chorobowych. Podawałam też dzieciom. Teraz postanowiłam zrobić kolejną porcję. Taki syrop jest bardzo dobry na schorzenia tarczycy i robaczyska jakie w sobie nosimy ;). W sieci znajdziecie masę informacji na ten temat więc nie powielam. Zróbcie i korzystajcie z tego co daje NATURA :)



Składniki:
  • orzechy zielone zebrane końcem czerwca
  • cukier
  • gwiazdka anyżu i 5 goździków
Należy zważyć orzechy i dać o połowę mniej cukru. Orzechy przepłukać, pokroić na połówki.  Wkładać do dużego słoika orzechy, cukier naprzemiennie. Dodać przyprawy zasypać na wierzch cukrem. Odstawić na parapet do słońca na około 2 miesiące. Od czasu do czasu potrzepać słoikiem by cukier się rozpuścił. Zlać do mniejszych butelek.





Na zdrowie :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podziel się swoją opinią, chętnie ją poznam. Dziękuję za wszystkie komentarze.

Print Friendly and PDFPrint Friendly
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życiowe pasje , Blogger