wtorek, 16 lipca 2019

Zamiokulkas - Zamia - rozmnażanie z liści.

Powiem Wam szczerze, że z czystej ciekawości posadziłam kilka liści w ziemię do kwiatów i udało się.  Spójrzcie, trwało to co prawda od marca czyli 5 miesięcy ale roślinka ma się świetnie.



Tak wygląda po przesadzeniu do nowej doniczki. Będę czekać na nowe łodygi :) 



Posadziłam kilka liści do plastikowego pudełka po ciastkach, użyłam ziemi do kwiatów. Podlałam i przykryłam pokrywką ale nie szczelnie. Podlewałam odrobinę jak ziemia przeschła. Te kwiaty gniją od nadmiaru wody. (Po tylu miesiącach zrobił się mech ;)


Nowe bulwy i korzenie


Widoczne są już nowe łodygi.


Niewielką doniczkę wyłożyłam na spodzie keramzytem, wsypałam ziemię i praktycznie na samym wierzchu ułożyłam Zamię. Przysypałam ziemią i czekam na "nowe rozdanie" .

Mnie się udało :) spróbujcie i Wy, fajne doświadczenie. Pozdrawiam ciepło :)


2 komentarze:

  1. Bardzo ciekawy wpis, na pewno mi się przyda bo jestem raczej początkująca w ogrodnictwie! Ostatnio interesują mnie krwawniki, ponoć to świetne byliny dla początkujących, więc w sam raz dla mnie. Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że chociaż odrobinkę mogłam pomóc. Pozdrawiam i życzę sukcesów :)

      Usuń

Podziel się swoją opinią, chętnie ją poznam. Dziękuję za wszystkie komentarze.

Print Friendly and PDFPrint Friendly
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życiowe pasje , Blogger