środa, 27 maja 2015

Tarta z ciasta francuskiego

Kolacja z mężem, we dwoje ot "z okazji bez okazji" kiedy dzieci śpią jest czas na mały oddech odrobinę luzu, uśmiechu. Można pogawędzić, powspominać. Napić się dobrego wina w świetle gwiazd. Gdy świat jest zatopiony w mroku a w oddali słychać świerszcze. Och ta wiosna....Nie wiem jak Wy ale ja kocham takie małe niespodzianki. Chciałam zrobić coś łatwego i zarazem pysznego. Kupiłam ciasto francuskie, pieczarki, ser a z szafki wyciągnęłam zioła i pomidory suszone... genialne połączenie... To pieczemy:



Składniki:
  • 1 ciasto francuskie (u mnie 375 g wystarczy mniejsze)
  • 250 g pieczarek
  • 1 cebula
  • 7 pomidorów suszonych z zalewy
  • 130 g sera feta
  • 1 jajko
  • 2 łyżki mleka
  • 1,5 łyżki mąki pszennej
  • 1 łyżeczka mięty, oregano
Formę 24 cm średnicy posmarować masłem. Ciasto rozmrozić a w miedzy czasie opłukać pieczarki, pokroić w plasterki. Cebulę obrać, pokroić w kostkę. Pomidory pokroić w mniejsze kawałki. Rozgrzać piekarnik do 200 st. Formę wyłożyć ciastem. Spód i boki - jeżeli brakuje "tu i ówdzie" można poprzycinać ciasto i podoklejać. Ciasto obciążyć mniejszą formą lub wyłożyć folią aluminiową i wsypać na nią ryż, fasolę lub jabłka - co pod ręką. Piec 20 minut, ściągnąć formę lub folię i piec do zarumienienia się ciasta około 5 minut. Następnie wyjąć ciasto zmniejszyć temperaturę piekarnika na 180 st. Na patelni rozgrzać 2 łyżki oleju z zalewy z suszonych pomidorów, przesmażyć cebulę. Następnie ją ściągnąć dolać łyżkę oleju i przesmażyć pieczarki. Jeżeli puszczą wodę to ją odparować i smażyć by się delikatnie przyrumieniły. Jajko, mleko i mąkę rozmieszać razem rózgą, dodać pokruszone suszone zioła lub świeże drobno pokrojone. Na ciasto rozłożyć pieczarki, cebulę pomidory, rozkruszony ser feta. Całość zalać rozmąconym jajkiem z ziołami. Można dodatkowo zrobić kratkę z ciasta francuskiego. Wstawić do piekarnika i piec 15 - 20 min w 180 st. Do zrumienienia. Wyciągnąć i chwilę przestudzić. Świetnym dodatkiem do tarty jest sos tzatziki (klik).


Oboje byliśmy kolacją zachwyceni. Polecam ;)

9 komentarzy:

  1. pycha! Robiłam kiedyś podobną :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda pysznie! :)

    Zapraszam na nowy post! Jeśli Ci się spodoba będzie mi bardzo miło, jeśli skomentujesz i zaobserwujesz mój blog. :)
    alexandrak-blog.blogspot.com KLIK!



    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo Wam dziękuję za komentarze, ślicznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię wszelkie tarty, i na słono i na słodko;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Małgosiu fajna tarta, uwielbiam ciasto francuskie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tarty są proste i szybkie w przygotowaniu. Fajny przepis.

    OdpowiedzUsuń

Podziel się swoją opinią, chętnie ją poznam. Dziękuję za wszystkie komentarze.

Print Friendly and PDFPrint Friendly
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życiowe pasje , Blogger