poniedziałek, 16 lutego 2015

Jajka wiosenne - na zimno

Nazwałam je tak ponieważ do sosu dołożyłam rzodkiewkę i szczypiorek, które rozpoczynają sezon nowalijek. Pomysł podrzuciła mi moja przyjaciółka A. za który z całego serca dziękuję. Jajka były wyśmienite! Ugotowałam 12 jajek ale można około 15 - sosu wystarczy. Jajka powinny być w nim zanurzone. Jeden minus tej przekąski - rzodkiewka barwi. Jeśli zaleje się jajka i odstawi na 0,5 godziny to pojawiają się różowe kropeczki nie wygląda to zbyt estetycznie ale moim Gościom to nie przeszkadzało ;) Zawsze można ją pominąć.


Składniki:
  • 12 jajek ugotowanych na twardo (10 minut od zagotowania)
  • 150 ml majonezu
  • 200 g jogurtu greckiego
  • 180 g jogurtu naturalnego (u mnie Zott - jest gęsty)
  • pęczek szczypiorku
  • pęczek rzodkiewek (10 sztuk)
  • sól, pieprz biały do smaku
  • 1 łyżeczka soku z cytryny lub szczypta kwasku
  • szczypta cukru lub odrobina miodu
Szczypiorek i rzodkiewkę opłukać. Szczypiorek drobno pokroić a rzodkiewkę zetrzeć na grubych oczkach tarki. Wymieszać jogurty z majonezem, dodać nowalijki i przyprawić do smaku. Jajka obrać przekroić na połówki, ułożyć na półmisku i zalać sosem.


Polecam :)

2 komentarze:

Podziel się swoją opinią, chętnie ją poznam. Dziękuję za wszystkie komentarze.

Print Friendly and PDFPrint Friendly
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życiowe pasje , Blogger