czwartek, 6 marca 2014

Śniadaniowe propozycje

Coś mnie podkusiło na udział w konkursie Śniadanie Tymbark. Znając siebie i swoje szczęście to i tak nic z tego nie będzie :)) powiedziałabym, że jest to dodatkowa motywacja do skomponowania czegoś fajnego. 
Moje propozycje śniadaniowe:

1. Bułka słonecznikowa z pastą "tatarską", szynką dojrzewającą, kiełkami lucerny i sokiem pomarańczowym. 

Pasta "tatarska" (inspirowana sosem tatarskim):
  • 165 g serka twarogowego naturalnego (u mnie Turek)
  • 4 nieduże grzybki marynowane
  • 2 małe ogórki kiszone
  • 1 łyżeczka musztardy Dijon
  • 1 łyżeczka chrzanu
  • szczypta papryki chilli (u mnie 1cm kawałek suszonej papryki chilli drobno pokrojony)


Grzyby i ogórki pokroić w drobną kostkę, dodać do serka. Doprawić musztardą, chrzanem i papryką. Wymieszać.

Bułkę słonecznikową przekroić na pół, nałożyć 2 łyżki pasty na nią ułożyć 2 plasterki szynki wędzonej długo dojrzewającej i kiełki lucerny. Przykryć drugą połówką bułki.

2. Ciabatta z pastą "grecką", salami pieprzowym, bazylią, sokiem pomarańczowym.

 Pasta "grecka" (oliwki, salami, ser feta to dla mnie Grecja)
  • 130 g serka naturalnego lekkiego
  • 50 g sera feta
  • 5 oliwek czarnych
  • 3 pomidory suszone
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
Ser feta drobno pokruszyć do miseczki dodać serek naturalny. Pomidory i oliwki drobno pokroić dodać do serków, skropić sokiem z cytryny. Wymieszać.



Ciabattę przekroić na pół, posmarować pastą, ułożyć plasterek lub dwa salami z pieprzem i kilkoma listkami bazylii. Przykryć drugą połówką bułki.

3. Bułka dyniowa z pastą "grecką", szynką dojrzewającą, bazylią i sokiem pomarańczowym.

 Bułkę dyniową przekroić na pół. Dolną część posmarować pastą "grecką". Na nią ułożyć 2, 3 plasterki szynki wędzonej długo dojrzewającej i kilka listków bazylii. Przykryć wierzchnią warstwą bułki.  


Smacznego!

Ps. szklanka soku jako alternatywa dla kawy czy herbaty to świetny dodatek do kanapek. Polecam!



Śniadanie TYMBARK

7 komentarzy:

  1. Bardzo smaczne śniadańko, powodzenia w konkursie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam mniam :) Trzymam kciuki :)
    A i chciałam Ci przypomnieć że u mnie wygrałaś :) Już zapomniałaś :)
    Zapraszam do nowego konkursu :) www.facebook.com/Borzeta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A faktycznie wygrałam śliczny koszyczek z kurczakiem :) Pamięć mam dobrą tylko krótką :))

      Usuń
  3. No widzisz :) Teraz też trzymam kciuki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pomysły na kanapki bardzo bardzo ciekawe:) Trzeba podchodzić pozytywnir do sprawy i wierzyć ze uda sie cosik wygrać:) W.

    OdpowiedzUsuń

Podziel się swoją opinią, chętnie ją poznam. Dziękuję za wszystkie komentarze.

Print Friendly and PDFPrint Friendly
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życiowe pasje , Blogger