poniedziałek, 20 marca 2023

Kiedy puka wiosna do Twojego ogrodu

Czas zakasać rękawy i z uśmiechem rozpocząć nowy sezon, nową przygodę w ogrodzie. Kiedy słychać już poruszenie wśród ptaków ich śpiew i widać je na tle nieba, jakoś tak raźniej i przyjemniej. Powracające ptaki są oznaką nadejścia wiosny, a dla mnie to wielka radość bo już mogę coś nowego posadzić, pozmieniać, coś innego zaplanować. 


Aż się prosi by zatytułować to zdjęcie "pogaduszki"


"W grupie raźniej"


"Uśmiecham się do Słońca"

Zaczęłam od zabezpieczenia poranionej jabłonki. Powinnam to zrobić dużo wcześniej - jak tylko zauważyłam, że zaczyna być podjadana przez sarny - niestety zabiegane życie.  Zmobilizowałam się wreszcie i pierwsze co zrobiłam to ją przycięłam, posmarowałam maścią ogrodniczą i otoczyłam siatką na krety. Został mi kawałek po przesadzaniu truskawek więc go wykorzystałam. 


Sarny bardzo lubią młode pędy :) 


Tutaj już przycięta i posmarowana maścią ogrodniczą


Wbiłam kij podtrzymujący trochę siatkę, ponieważ przy dużym wietrze - odleci :) 

Kolejną pracą, która chodziła za mną od kilku lat było zagospodarowanie przestrzeni między hibiskusami a ogrodzeniem sąsiada. Ciężko wjechać kosiarką między krzewy dlatego usunęłam chwasty, posadziłam funkie i trawę wybarwiającą się na czerwono jesienią (Red Baron). Wykorzystałam to co rośnie mi w innej części ogrodu. 




Zobaczę co z tego wyrośnie ;) 
....
i tak wyrosło ;) 


Następną pracą było obsypanie borówek amerykańskich i jagody kamczackiej ziemią do borówek lub kwaśnym torfem. One właśnie będą potrzebować najwcześniej nawozu ze względu na wczesny okres kwitnienia. Jagody kamczackie właściwie już mają pąki kwiatowe. 
Teraz tylko czekam na deszcz ... trawa się zazieleni, zaczną kwitnąć drzewa, wiosenne krzewy. Będzie pięknie, kolorowo i pachnąco. 

Przyjemnej pracy w ogrodzie :*

2 komentarze:

Podziel się swoją opinią, chętnie ją poznam. Dziękuję za wszystkie komentarze.

Print Friendly and PDFPrint Friendly
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życiowe pasje , Blogger