czwartek, 10 czerwca 2021

Syrop sosnowy z dodatkiem spirytusu

Syrop sosnowy robiłam już wiele razy, przepis znajdziecie tutaj . Tym razem dodałam niewielką ilość spirytusu. Pędy sosny nazbierałam na młodych sosnach, pamiętając by nie obrywać dużej ilości z jednej gałęzi.  Nie płukałam ich, otrzepałam tylko z ewentualnych owadów.


Składniki:

  • 700 g pędów sosnowych (tyle nazbierałam)
  • 700 g cukru
  • 1/3 szklanki spirytusu
Pędy sosny pokroić na mniejsze kawałki


Można je zgnieść np. drewnianą kulą lub tłuczkiem, żeby puściły soki.


Naprzemiennie układać w czystym wyparzonym słoiku garść pędów, cukru, 2 łyżki spirytusu, i tak do skończenia składników. Przykryć gęstą czystą gazą i założyć na nią gumkę recepturkę.  Odstawić na parapet na 2 tygodnie. Co drugi dzień przemieszać drewnianą łyżką.


Z podanej ilości składników otrzymałam około 450 ml syropu. Używam go na infekcje górnych dróg oddechowych. 


Pozdrawiam i życzę samych zdrowych dni :)


3 komentarze:

Podziel się swoją opinią, chętnie ją poznam. Dziękuję za wszystkie komentarze.

Print Friendly and PDFPrint Friendly
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życiowe pasje , Blogger