wtorek, 4 lutego 2020

Aloes drzewiasty - nowe sadzonki

Dostałam od cioci taki skarb:


aloes drzewiasty ma już 3 lata i zadomowił się u mnie doskonale. Aloesy to sukulenty pochodzące z Afryki, które magazynują wodę w liściach. Wymarzona roślina dla mnie, ponieważ  świetnie rośnie na południowym oknie. Wymaga nasłonecznienia i niedużej ilości wody. Ma on właściwości lecznicze. Wykorzystuje się go w medycynie i kosmetyce. W sieci znajdziecie mnóstwo stron z jego wykorzystaniem, nie będę ich powielać.

Chcę pokazać Wam jak go przesadzić i pozyskać nowe sadzonki.

1. Konieczna będzie większa doniczka, do której wsadzicie największe okazy :)


2. Korzenie dość mocno się rozrosły, rośliny trzeba delikatnie porozdzielać by nie uszkodzić małych sadzonek. Duże sobie poradzą, nawet konieczne będzie przycięcie korzeni.


3. Na dno doniczki zawsze powinien być położony drenaż. Mogą to być kamyki jak u mnie lub keramzyt. Wsypujemy ziemię ( u mnie do kwiatów doniczkowych) układamy roślinę i dopełniamy ziemią. Można trochę przygnieść palcami by aloes stał stabilnie. Jeżeli ziemia jest wilgotna podlewam po 3 dniach od przesadzania.


4. Poniżej przesadzone rośliny i małe sadzonki, które wyrosły z korzeni.


5. Jeśli nie uda się Wam oderwać  młodej roślinki z korzeniem wcale się tym nie przejmujcie ukorzeni się. Wystarczy podlać roślinę ale nie przelewać. Kolejne podlewanie dopiero jak przeschnie ziemia.

POWODZENIA :)

1 komentarz:

  1. mam nadzieję że się uda :D dostała mały aloesik od przyjaciółki, jest jeszcze za mały by go obcinać, ale już za duży na doniczkę ;) kupiłam go właśnie z myślą o podcinaniu i wykorzystywaniu w kuchni i kosmetyce, bo na razie kupuję koreańskie żele albo aloes herbalife do picia, ale chciałabym być samowystarczalna ;)

    OdpowiedzUsuń

Podziel się swoją opinią, chętnie ją poznam. Dziękuję za wszystkie komentarze.

Print Friendly and PDFPrint Friendly
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życiowe pasje , Blogger