niedziela, 15 czerwca 2014

Sok truskawkowy z ...

...syropem z kwiatów bzu. Nie wiem czy są jeszcze kwiaty bzu, ale może w przyszłym roku skorzystacie z tego przepisu. Sama zrywałam ostatnie kwiaty. Przepis na syrop tutaj (link). Przepis na sok tutaj (link). 



Składniki:
  • 2 l soku z truskawek - niesłodzony
  • 1 l syropu z kwiatów bzu
  • 1 kg cukru
  • 1/2 l wody

Z 2 kg truskawek uzyskałam 2 l niesłodzonego, przecedzonego przez lnianą ściereczkę soku. Do wrzącej wody dodaję stopniowo cukier cały czas mieszając by się roztopił gdy tylko zacznie się gotować natychmiast zmniejszam ogień. Gotuję 5 minut i przelewam do soku truskawkowego następnie dodaję syrop z bzu. Wszystko razem mieszam i przelewam do czystych butelek. Pasteryzuję 10 minut. Uzyskałam 12 butelek 300 ml.


Coś pysznego! 

Możecie pomiąć gotowanie syropu z cukru i dodać cukier do soku, zagotować, wymieszać z syropem z bzu.
Robiąc sok z truskawek słodzony, możecie również odlać 2 l i pominąć dodatkowe słodzenie.

3 komentarze:

  1. Małgosiu bardzo jestem ciekawa tego połączenia smakowego :) Jutro pójdę poszukać kwiatów bzu, może sie jeszcze załapię :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio robiłam dżem z dodatkiem syropu i też jest bardzo ciekawy smaczek taki "niebanalny" :)

      Usuń

Podziel się swoją opinią, chętnie ją poznam. Dziękuję za wszystkie komentarze.

Print Friendly and PDFPrint Friendly
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życiowe pasje , Blogger