piątek, 25 października 2013

Ciasto naleśnikowe

Jest chyba wszystkim dobrze znane, moje dzieciaczki je kochają. Zajadają się nimi na śniadanie, obiad, kolację. Dlatego zazwyczaj robię większą ilość. 




Składniki:
  • 300 g mąki pszennej tortowej
  • 500 ml mleka
  • 250 ml wody
  • 2 jajka
  • szczypta soli
  • 2 łyżki oleju
Łączę mleko z wodą dodaję jajka miksuję na niewielkich obrotach, dodaję mąkę. Zmniejszam obroty do minimum by połączyła się z mlekiem. Zależy mi by mąka była w cieście a nie na meblach ;) Następnie dodaję sól i olej. Mieszam aż ciasto będzie jednolite, bez żadnych grudek mącznych. Odstawiam na 20 minut by odpoczęło. 
Oczywiście nie jest to konieczne jeżeli się Wam spieszy bo akurat skaczą obok "głodomorki" i krzyczą "Mama daj jeść" ;)
Do pieczenia używam specjalnej patelni teflonowej z cienkim dnem, nie smaruję już żadnym tłuszczem celowo dodałam do ciasta.
Na średnio rozgrzaną patelnię wlewam ciasto, kiedy zaczną odchodzić jego brzegi delikatnie podnoszę pomagając sobie drewnianą łopatką, obracam na drugą stronę, piekę na złocisty kolor.


Z powyższych proporcji uzyskałam 15 sztuk naleśników


Zauważyłam, że kiedy mam za dużo rozgrzaną patelnię robią mi się dziury w naleśnikach, nie zmienia to faktu, że są naprawdę smaczne.:)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podziel się swoją opinią, chętnie ją poznam. Dziękuję za wszystkie komentarze.

Print Friendly and PDFPrint Friendly
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życiowe pasje , Blogger