czwartek, 6 czerwca 2013

Kwiaty czarnego bzu

Zainspirował mnie ostatnio przepis na syrop z kwiatu czarnego bzu tutaj . Zważywszy na to, że nie ma z tym dużo pracy postanowiłam się za to zabrać. Czego się nie robi dla dzieci. Kwiaty bzu czarnego są niezawodnym środkiem w przypadku gorączki, kataru, kaszlu. Działają moczopędnie, rozkurczowo. Przy zbieraniu kwiatów musimy zwrócić uwagę, by nie zerwać z jednego krzewu wszystkich baldachów, ponieważ nie będziemy mieć owoców.

UWAGA! Bez czarny jest trujący! dopiero po przetworzeniu nadaje się do spożycia. Polecam artykuł.  

A to już moje poczynania 


Nazbierałam koszyk kwiatów


Obcięłam zielone części by zostały głównie kwiaty


Dodałam cytrynę


i zalałam gorącym syropem z wody, cukru i soku z cytryny. Teraz się maceruje przez 2 doby i zobaczymy czy posmakuje moim skrzatom. Mam taką cichą nadzieję. 

Przepis troszkę zmodyfikowałam ze względu na cukier, którego muszę unikać a nie zawsze się da... ale to już z gotowym syropem w innym wątku.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podziel się swoją opinią, chętnie ją poznam. Dziękuję za wszystkie komentarze.

Print Friendly and PDFPrint Friendly
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życiowe pasje , Blogger