piątek, 15 marca 2024

Oleander przycinanie, przesadzanie

Szperałam po blogu bo wiedziałam, że już ten temat kiedyś przewinęłam, i faktycznie (tutaj) 2015 rok. Jednak w tamtym poście był krzew sporych rozmiarów a dzisiaj pokażę wam jak postąpić z mniejszymi sadzonkami i jak je przyciąć. 

Czas na przesadzanie wczesno - wiosenny idealny. Słońca coraz więcej, temperatury wyższe. Mogę wyciągnąć je na dwór. Na noc jednak jeszcze chowam bo niektóre mają wyciągnięte świeże przyrosty i nocne przymrozki mogą je zniszczyć.  


W doniczce posadziłam 3 sztuki ale bryła korzeniowa już bardzo przerosła. Postanowałam więc nie tylko pozbyć się nadmiaru korzeni, ale każdego przesadzić do osobnej doniczki. 


Użyłam sekatora, żeby obciąć korzenie od dołu i pomiędzy krzewami. 


Ubzdurałam sobie, że zostawię mu pień a odcięte gałązki ukorzenię. Rany po cięciu posmarowałam maścią ogrodniczą. Wsadziłam do ziemi uniwersalnej i doniczki ceramicznej ale plastikowe też się sprawdzą. 

Po takim zabiegu zawsze proszę pięknie, żeby rosły i cieszyły moje oczy. Kocham kwiaty :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podziel się swoją opinią, chętnie ją poznam. Dziękuję za wszystkie komentarze.

Print Friendly and PDFPrint Friendly
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życiowe pasje , Blogger