piątek, 28 sierpnia 2015

Pomidory suszone na słońcu

Cztery upalne dni suszyłam. Udało się! Pogoda w tym roku bardzo sprzyja. A jeśli nie sprzyja wysuszycie w suszarce do grzybów i owoców.




Składniki:
  • 4 kg pomidorów lima
  • sól himalajska, ocet balsamiczny
  • 1 litr oleju z domieszką oliwy z oliwek np. Wielkopolski
  • świeże zioła: bazylia, lebiodka, tymianek
  • 2 papryczki chilli
  • 2 - 3 ząbki czosnku
Pomidory pokroić na ćwiartki oprószyć solą  i wystawić na słońce. 




Suszyć około 3- 4 dni. Powinny być elastyczne ze środka nie powinno nic wyciekać. Następnie skropić delikatnie octem balsamicznym i przygotować słoiczki (u mnie po przecierach pomidorowych). Do każdego słoiczka włożyć gałązkę bazylii, lebiodki i tymianku oraz kawałeczek czosnku i chili. Napełnić słoiczek pomidorami. 



Olej zagrzać do momentu aż będą się pojawiać bąbelki, nie przegrzać. Zalać pomidory, zakręcić i obrócić do góry dnem. 

Pyszne, domowe kocham, kocham :)     


Pora na pomidora!

8 komentarzy:

  1. Cudowna sprawa...może uda mi się to zrobić z moich pomidorów z górnych gron, gdzie są mniejsze a też mięsiste.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zastanawiam się jeszcze nad koktajlowymi, by ususzyć je w całości. Na razie myślę... zobaczymy

      Usuń
    2. koktajlowych mam mało, bo całe bym zapasteryzowała...

      dobrej nocy życzę....

      Usuń
  2. Bardzo pięknie wyglądają Twoje pomidory. Chciałam w tym roku też suszyć na słońcu, ale kiedy jest pięknie i słonecznie to ja wyjeżdżam i nie zdążę ich suszyć. Zobaczę po powrocie. Jeśli mi się uda, to chętnie zrobiłabym takie, bo co wysuszone na słońcu to nie to co w piekarniku. Ale... zawsze lepsze niż kupione :)

    OdpowiedzUsuń
  3. W tym roku rzeczywiście pogoda sprzyjała suszeniu na słońcu. A takie bez wątpienia najlepsze. :)
    Witam w akcji pomidorowej :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też takie chcę :) muszę pomyśleć. Małą przerwę robię, ale malutką może następne będą pomidory;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmmm... Domowe suszone pomidory - pysznie !

    OdpowiedzUsuń

Podziel się swoją opinią, chętnie ją poznam. Dziękuję za wszystkie komentarze.

Print Friendly and PDFPrint Friendly
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życiowe pasje , Blogger