niedziela, 20 lipca 2014

Królik w śmietanie

Mięso królicze ma wiele zalet:
- zawiera dużo białka,
- jest bogate w aminokwasy,
- ma małą zawartość cholesterolu,
- pod względem witamin i związków mineralnych przewyższa mięso drobiowe.
Spożywanie królika zaleca się dzieciom i osobom starszym (źródło).



Składniki:
  • mięso królika (1,3 kg)
  • 700 ml wody
  • 250 ml śmietany (u mnie Łowicka 15% ukwaszona)
  • 1,5 łyżki skrobi kukurydzianej
  • cebula, marchewka
  • sól, pieprz
Mięso opłukać, wyporcjować, zamarynować na min 3 godziny a najlepiej na noc (marynata). Do większego garnka (u mnie gęsiarka) wlać wodę zagotować.Mięso zapiec z każdej strony na suchej, teflonowej patelni. Włożyć do wrzątku. Cebulę obrać, zeszklić.  Marchewkę oczyścić, drobno pokroić dodać wraz z cebulą do wywaru. Przyprawić solą, pieprzem do smaku. Gotować do miękkości (u mnie 1 godzina). Skrobię rozmieszać w 1/4 szklanki zimnej wody dodać do królika następnie śmietanę, rozmieszać i gotować jeszcze 5 minut.
Można pominąć marynowanie mięsa i dodać zioła z marynaty do wywaru.


Pyszności!

8 komentarzy:

  1. Gdzie zaopatrujesz się w króliki? Nigdy nie zwróciłam uwagi na to, czy można je tak zwyczajnie kupić w sklepie. Czy może trzeba zaczaić się z dubeltówką? ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten akurat był od sąsiada, które je hoduje :) ale w sklepie w większym centrum handlowym też widziałam.

      Usuń
  2. Wygląda pysznie, aż chce się jeść :)

    OdpowiedzUsuń
  3. przypomniałaś mi danie z mojego dzieciństwa, mam do niego przeogromny sentyment, pyszności !

    OdpowiedzUsuń
  4. A właśnie... ja pamiętam, że dawniej przynajmniej w moim regionie mięso królika jadało się bardzo często a teraz, większość albo się brzydzi albo nie może jeść bo królik jest "milusi". No jest jak by na niego nie patrzeć... kiedyś hodowało się króliki do jedzenia i ja należę do ludzi, którym to mięso po prostu smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Króliczek ma bardzo delikatne mięsko,chętnie bym spróbowała Twojego dania:)

    OdpowiedzUsuń

Podziel się swoją opinią, chętnie ją poznam. Dziękuję za wszystkie komentarze.

Print Friendly and PDFPrint Friendly
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życiowe pasje , Blogger