piątek, 21 marca 2014

Grzanka z bekonem i jajkiem w koszulce

"Męska rzecz" na śniadanie czy kolację. Korzystałam ze wskazówek Pascala link jak gotować jajko w koszulce.


Składniki:
  • 1 kromka białego pieczywa (1,5 cm grubości)
  • 2 cienkie plasterki bekonu
  • 1 jajko
  • sól, pieprz
  • 1 łyżeczka masła
W garnku gotuję 1 litr wody dodaję do niej 1 łyżkę octu. Do filiżanki rozbijam 1 jajko, delikatnie by żółtko się nie rozlało. Łyżką kręcę kółka w wodzie by powstał "wir" i wkładam w to jajko. Kręcę delikatnie cały czas by białko obtoczyło żółtko i gotuję 3 minuty na małym ogniu. Wyciągam łyżką cedzakową solę, pieprzę.
Na rozgrzanej patelni smażę plasterki bekonu z obu stron. Ściągam bekon dodaję 1 łyżeczkę masła i na to kromkę chleba. Przesmażam na niedużym ogniu do zrumienienia. Na grzance układam plasterki bekonu i jajko.


Zdjęcia robiłam przed przyprawianiem, pamiętajcie by szczyptę posolić i popieprzyć. To moje pierwsze jajko w koszulce. Idealne nie jest ale smaczne. Opieram się na zdaniu M. W końcu to on jest moim krytykiem kulinarnym ;) 
Ja chętnie zjadłam chlebek z bekonem więc o jajku się nie wypowiem ;)

Smacznego!


9 komentarzy:

Podziel się swoją opinią, chętnie ją poznam. Dziękuję za wszystkie komentarze.

Print Friendly and PDFPrint Friendly
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życiowe pasje , Blogger