czwartek, 14 listopada 2013

Barszcz biały

Kolejna zupa tak zwana tradycyjna. U mnie na naturalnym zakwasie, który dostałam od siostry. Niebawem dołączę przepis.



Składniki:
  • 1,5 l wody
  • 0,5 l naturalnego zakwasu
  • 5 białych kiełbas (u mnie parzone, polecam surowe są lepsze)
  • 2 podwawelskie
  • 1 łyżeczka majeranku, Kucharka, szczypta pieprzu
  • 2 ziela angielskie, liść laurowy
  • 220 ml (1 szklanka) śmietany ukwaszonej 15% (u mnie Łowicka)
  • 3 jajka


Kiełbasę podwawelską kroję w kawałki na tzw. kęs, wrzucam do wrzątku dodaję białą w całości. Przyprawiam, gotuję około 7 minut od momentu zagotowania. Następnie dodaję dobrze rozmieszany zakwas (dobrze jest troszkę odlać i w trakcie mieszania odkręcać butelkę co jakiś czas, wtedy Wam nie wystrzeli ;).
Gotuję kolejne 5 minut od zagotowania i dodaję śmietanę, należy ją przemieszać wystarczy bezpośrednio w garnku Łowicka się nie ścina. Zagotować i odstawić. Jajka gotuję 9- 10 minut z zegarkiem w ręku wówczas są idealnie ugotowane na twardo bez ciemnej obwódki na żółtku. Mam "hopla" na tym punkcie, chociaż ich nie jadam ;) 


Barszcz podaję z jakiem, kiełbasami i kromką chleba.

Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podziel się swoją opinią, chętnie ją poznam. Dziękuję za wszystkie komentarze.

Print Friendly and PDFPrint Friendly
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życiowe pasje , Blogger