niedziela, 25 sierpnia 2013

Sok malinowy

Natura dała nam cudowny owoc. Korzystajmy z tego. O malinach poczytacie więcej np. tutaj. Sok z malin robię od 5 lat i to różnymi sposobami.W ubiegłym roku wyciskałam przez gazę, w tym użyłam sokownika. Szybciej i na pewno wygodniej ;)


Składniki:
  • 10 litrów malin ( około 3,5 kg)
  • 3 kg cukru
  • 5 dag kwasku cytrynowego
  • 0,5 l wody przegotowanej
W przegotowanej, letniej wodzie rozpuszczam kwasek. Maliny wkładam do sokownika. Przelewam je wodą z kwaskiem, mieszam drewnianą łyżką. Gotuję, tworzący się sok przelewam do garnka. W gorącym soku rozpuszczam cukier. Przelewam do butelek i pasteryzuję 15 min od zagotowania. 
Z tej ilości malin otrzymałam 20 butelek po 250ml. Kwasek cytrynowy wzmacnia odrobinkę kolor ale dałam go głównie dlatego, że podkreśla smak.
Dzieciaki go kochają ;)

3 komentarze:

  1. No właśnie... Dziękuję za przypomnienie :) Kupny sok to nie to samo co prawdziwy domowy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez porównania. 60,0 za maliny, 10,0 za cukier i kwasek. Butelka soku kosztowała mnie 3,5 zł. Prawdziwego soku!:)

      Usuń
  2. to co lubię najbardziej:) sok malinowy:)

    OdpowiedzUsuń

Podziel się swoją opinią, chętnie ją poznam. Dziękuję za wszystkie komentarze.

Print Friendly and PDFPrint Friendly
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życiowe pasje , Blogger