środa, 12 czerwca 2024

Dżem z czereśni - dietetyczny

Sezon owocowy w pełni więc wykorzystuję. Tym razem czereśnie. Owoce szybko się psują zwłaszcza przy kapryśnej pogodzie, dlatego zebrałam i część wsadziłam w słoiczki. Zamiast cukru użyłam erytrytolu.


Składniki:
  • 3 kg czereśni
  • 50 g pektyny
  • 250 g erytrytolu
  • 250 ml wody
  • sok z 1/2 cytryny
Czereśnie przepłukać, odsączyć i wydrylować (ja to robiłam ręcznie zostawiając połówki owoców). Włożyć do garnka z grubym dnem, wlać wodę, sok z cytryny i gotować mieszając od czasu do czasu 50 min. Od zagotowania zmniejszyć ogień by się delikatnie gotowały. (W tym czasie można przygotować słoiczki i zakrętki - umyć, wyparzyć, wytrzeć czystą ściereczką by były suche. ) Połączyć pektynę z erytrytolem, wsypać do owoców, całość rozmieszać i gotować jeszcze 5 minut od zagotowania. Następnie napełniać słoiczki, zakręcić i pasteryzować 20 minut. 


Ps. Należy pamiętać o czystości słoiczków, podczas napełniania może się zdarzyć zabrudzenie, które trzeba wytrzeć by nie zabrudzić zakrętki, a dżem się nie zepsuł. 
Z podanej ilości składników uzyskałam 10 słoiczków o pojemności 0,315 L. 

Pięknego dnia Wam życzę :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podziel się swoją opinią, chętnie ją poznam. Dziękuję za wszystkie komentarze.

Print Friendly and PDFPrint Friendly
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życiowe pasje , Blogger