czwartek, 24 października 2024

Pesto z kolendry i pietruszki

Bardzo fajne połączenie, jestem miło zaskoczona smakiem. Możecie je wykorzystać do grzanek, makaronów lub w inny ulubiony sposób. U mnie wylądowało w roladkach z mięsa schabowego. 



Składniki: 
  • 1 pęczek kolendry (mała doniczka dostępna w marketach)
  • 1 pęczek natki pietruszki 
  • 50 g orzechów nerkowca (u mnie prażone solone)
  • 50 ml oliwy z oliwek 
  • 40 g twardego sera (u mnie Grana Padano) 
  • Otarta skórka z 1 cytryny lub limonki
  • Sok z 1/2 cytryny lub limonki 
  • 1 ząbek czosnku
  • 0,5 cm kawałek świeżego imbiru 
  • sól, pieprz do smaku (około 1/2 łyżeczki lub mniej)
Cytrynę lub limonkę sparzyć, zetrzeć skórkę na drobnych oczkach tarki bez białej części. Przekroić na pół i wycisnąć z 1 połowy sok. Ser zetrzeć na drobnych oczkach oraz imbir. Czosnek obrać i zmiażdżyć. Natki opłukać pod zimną wodą osuszyć na czystej ściereczce lub ręczniku papierowym, poszatkować. Przełożyć do malaksera lub innego naczynia (u mnie ręczny blender). Dodać orzechy, oliwę, sok z cytryny zblendować, następnie czosnek, imbir, skórkę i znów wymieszać blenderem. Na końcu dodać ser, zmiksować i spróbować. Doprawić do smaku solą, pieprzem. 
Można przełożyć do czystego, wyparzonego słoiczka, zalać na wierzchu oliwą z oliwek. Zakręcić i włożyć do lodówki. Najlepiej wykorzystać do  tygodnia.

Smacznego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podziel się swoją opinią, chętnie ją poznam. Dziękuję za wszystkie komentarze.

Print Friendly and PDFPrint Friendly
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życiowe pasje , Blogger