wtorek, 21 kwietnia 2015

Kokosanki - z "rzucanego" biszkoptu

Ile razy je robię tyle razy widzę siebie jako małą dziewczynkę umorusaną po uszy w polewie czekoladowej, którą z wielką przyjemnością paluszkami ściągałam ze ścianek miseczki. Pyszne mam wspomnienia :) Smak kokosanek niezmienne ten sam od lat. Gdybym dzisiaj powiedziała mamie "rzuć tym biszkoptem" pewnie oberwałabym po uszach. Ciasto z którym trzeba obchodzić się jak z jajkiem, a tu taka niespodzianka. Przepisów na ten biszkopt jest mnóstwo w sieci. Korzystałam z tego (link) nie będę powielać przepisu. Wiem jedno nie zamienię go już na żaden inny. Świetny przepis, udany w 100% robię go już trzeci raz. Pięknie się prezentuje upieczony w tortownicy, u mnie w brytfance z przeznaczeniem na kokosanki.




Składniki na kokosanki
  • biszkopt z 5 jaj
  • polewa
  • 200 g wiórek kokosowych

Przepis na polewę mam z zeszytu mamy. Próbowałam różne ale jakoś ta wersja smakuje mi najbardziej:
  • 1 kostka masła lub margaryny ( u mnie Kasia)
  • 25 dag cukru ( dałam 20)
  • 3-4 łyżki stołowe kakaa
  • 1/2 szklanki mleka (120 ml)
  • 1 mały kieliszek spirytusu (20 ml)
  • olejek rumowy (opcjonalnie)
W naczyniu roztopić margarynę dodać cukier i resztę składników delikatnie wymieszać rózgą, zagotować. Gotować 3 minuty od zagotowania. 




Biszkopt pociąć w równej wielkości prostokąty. Kawałki moczyć w polewie i obtoczyć w wiórkach kokosowych, przekładać na deskę wyłożoną papierem do pieczenia by polewa zastygła.
Smacznego :)

5 komentarzy:

  1. Moje wspomnienia z nimi sięgają szkoły średniej :) Teraz sama często je robię tylko znam je pod nazwą lamingtony :) Miłego dnia Małgosiu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę przyznać, że jeszcze nigdy nie robiłam kokosanek! A tak je uwielbiam :) Ten post natchnął mnie do działania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło Agnieszko, dziękuję za dołączenie do obserwatorów :)

      Usuń

Podziel się swoją opinią, chętnie ją poznam. Dziękuję za wszystkie komentarze.

Print Friendly and PDFPrint Friendly
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życiowe pasje , Blogger